ADEVARURI DESPRE MODA SI MODELING - 2. Dictionar Explicativ



Date personale ale manechinului
- de baza: numele si prenumele manechinului, dimensiuni (inaltime, bust/talie/sold), varsta;
- alte informatii: greutate, numar incaltaminte, masura imbracaminte (ex. 34 / S), culoare ochi, culoare par natural, culoare si lungime par actual s.a.

Head Sheet
Material de promovare personala, reprezentand un poster cu fotografii portret ale manechinului.

Composit
Daca reprezinta o agentie eligibila (dar fara titulatura de brand), pentru a putea participa la selectiile pre-eveniment realizate de designeri, manechinul trebuie sa prezinte la castinguri un composit A5 realizat de agentia promotoare conform standardelor. Compositul are pe fata o fotografie portret, iar pe verso fotografii reprezentative grupate si datele manechinului (agentia, numele, varsta, inaltime, dimensiuni, greutate).

Book fotografic
Book-ul este un catalog cu fotografii care prezinta tanara/tanarul in ipostaze si unghiuri avantajoase.
In general, book-ul este necesar tinerilor ce se prezinta la agentiile sau la designerii care isi selecteaza viitoarele manechine.

Portofoliu personal
Portofoliul reprezinta un sumar al activitatii profesionale, ce prezinta notorietatea manechinului.
Principalul scop al portofoliului este de a reprezenta argumentele profesionalismului acumulate de un manechin si sta la baza promovarii propriilor servicii de specialitate in domeniul show-bizz ului eligibil.
Portofoliul este alcatuit din materiale de promovare reprezentative si relevante pentru sublinierea calitatilor manechinului:
- prezentarea electronica / colaj video;
- fotografii;
- arhiva de presa: articole din reviste, ziare si alte aparitii media;
- inregistrari tv relevante, interviuri;
- cataloage pentru care manechinul a pozat;
- lista designerilor importanti pentru care manechinul a prezentat, sustinuta de fotografii;
- aprecieri / recomandari / premii;
- premii / diplome obtinute la competitii nationale si internationale;

Sampling
Activitatea de promovare a imaginii desfasurata de manechin, ce implica distribuirea de pliante, fly-ere, brosuri specifice produsului / firmei promovate. Aceasta activitate se poate desfasura in locatii de tipul: magazine, targuri, expozitii, evenimente, spatii deschise s.a.
Promovarea produselor presupune un plan de actiuni iar tehnicile sale specifice aduc consumatorului avantaje economice imediate.

Hostess
Activitatea de promovare a imaginii prin care manechine sau tinere/tineri cu aspect placut pregatite/pregatiti pentru a promova personalitatea evenimentului intampina invitatii la spectacole, petreceri, cocktail-uri, conferinte de presa, lansari de produse etc. Acestia (dupa caz) au datoria de a-i conduce pe invitati la locurile lor, de a le prezenta evenimentul, de a crea si intretine prin atitudine, limbaj si tinuta o atmosfera placuta si relaxanta.

Promotia
Este o metoda de promovare a produselor in mod direct de catre manechine prin oferirea de mostre, cataloage, testere sau in cel mai frecvent caz a prosului original, pentru a fi testata calitatea lui.

Fitting
Activitatea de proba a tinutelor vestimentare inainte de desfasurarea unei prezentari de moda, sedinte foto, videoclip etc.